Bebisväntan och alldeles för kloka barn

Nä det blir nog ingen bebis förrän nästa helg, måste försöka sluta längta redan nu för dagarna blir så långa. 

Ikväll ska vi till Anders och Rebecca och få tacos :) då får vi busa med små barn 💙💜
Jag har precis kommit hem från Falköping, köpte med sallad hem som jag ätit till lunch. 
Den lilla nattlampan jag beställde i veckan kom idag, jättesöt! 


Imorgon är det kalas för mamma och Julia, (ska bli gott med tårta) därför var jag i stan idag för att köpa födelsedagspresenter. 

Nu ska jag vila och sedan ut och skotta ❄️ det snöar fortfarande men Ronnie kanske inte vill pölsa in i djupsnö (5cm) när han kommer hem från jobbet. 

Läste i tidningen nu när jag ät lunch förresten, där frågar de en massa barn vad dom hoppas ska hända under 2016. Barnen är mellan 8 och 12 år och ungefär hälften, om inte fler, svarar att dom hoppas att den globala uppvärmningen ska bli bättre, att IS ska sluta kriga, att man ska hitta botemedel mot cancer, fred på jorden, hjälpa samla kläder till flyktingar mm... Tragiska svar för 8-12 åringar, dom ska inte behöva bry och tänka på sånt. 

Men det finns några som svarar riktigt bra, realistiska och bra önskningar som så små barn ska ha i skallen istället för att rädda flyktingar och tänka på den globala uppvärmningen.  En tjej heter Tina; 


Och en Esther; 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0