Härliga lördag

Förutom att jag har ont i halsen och att näsan kliar har dagen varit perfekt! 

Efter frukosten gick jag ut och mockade sen hämtade jag in Despina, borstade henne så fin, klippte och gjorde knoppar. Jag är verkligen skitdålig på att göra fina knoppar, men hon blev väldigt söt ändå! Tyvärr har jag ingen bild på henne sen ridturen men hon skötte sig jättebra, bara en liten spark i varje galoppfattning. Jag tror hon börjar fatta att det är en bra sadel nu. 

Sen var det Barbies tur, borstade och gjorde henne fin också. Hon har alltid haft välidgt tunn och risig man så idag klippte vi av den, så nu blev hon som en liten tävlingsponny! Ska bara komma dit med muskler, form och kondition också... Men snart så! Barbie gick bra hon med, var lite seg på gasen. Men det kan ju vara bra att hon inte bara springer iväg utan kanske också arbetar lite.

Lite bilder på pärlan!







Nu var det tid för lunch. Sen var det Sackes tur för motion. Han var riktigt duktig! Det var länge sedan jag galopperade så mycket som jag gjorde idag. Hihi de är kul!
Men man blir irriterad på att det inte finns någonstans vi kan rida där det är bra underlag. Hästarna kan aldrig slappna av och koncentrera sig, det klaffar bra i 2 sekunder åt gången, sen kommer en fasan eller ett rådjur, eller en traktor... Eller så snubblar man på en tuva, trampar i en grop och tappar då allt man hade. 

Vi ska försöka få upp konditionen och lite muskler så kanske det känns som om det är någon mening att åka iväg till ett ridhus och träna. 
Känns väldigt härligt att vi är på G i alla fall!

Lite bilder på Sacke







Pappa, mamma, Stinki och jag ska ta en sväng förbi gården vi vill köpa, blunda och sväva iväg till drömmarnas land där vi bor på gården 
Är fortfarande villig till att ta emot bidrag till gårdsköpet, lägsta beloppet är 200 000.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0