Rart med barn

Varm o´boy och rostade mackor till kvälls fika, smakade nästan som hos mormor. Okej inte riktigt, men det var gott. Efter det var de meningen att det skulle vara god natt. Men en viss någon ville inte det, han ville vara vaken tilll elva "och det går inte att ändra på det jag har sagt" sa han... Men till slut låg han i sängen, fick höra ett kapitel ur boken Elak och pucko, kul bok! Det var Freddie Granberg som skrivit den så den kan väl inte vara annat än kul.

Sedan berättade han att han att han råkat sätta upp en affisch med tejp, men pappa hade sagt att det gjorde inget för han ska ju bo där nästan hela livet. Men när han fyller 18 då skulle han flytta hemifrån, det är ett hus till salu i Hjo nu som han hoppas ska säljas när han ska flytta också, för där vill han bo. Det fanns, två sovrum och ett gästrum, men om man får tre barn så kan man använda det som sovrum. Så sött! 

När jag sagt god natt och skulle gå ner undrade han om jag ville vara barnvakt imorgon också, "du kan ju fråga mamma och pappa om dom inte kan vara på jobbet hela dagen imorgon" Jag är gärna barnvakt snart igen! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0