Tjock-smal

Vilket jäkla rabalder det blev efter att Alexander Bard skrev på hans twitter att "Om Adele inte lägger ut sitt 21 album på Spotify nu, måste jag ställa mig bakom Karl Lagerfeld och helt enkelt betrakta henne som en fet bitch som bör bli ignorerad". Ja, lite klumpigt sagt. Nu tror alla att han tycker att hon är ful och att han inte gillar tjocka människor.
Dom undrade om han tyckte det var okej att man sa att någon var tjock. Det tyckte han, om en person är tjock så är den det.
Jag håller med honom och med att säga tjock behöver man inte mena ful. Om man inte ska få säga att nån är tjock så ska man inte få säga att nån är smal heller.

En smal-kan vara ful, en tjock-kan vara, fin eller tvärt om. Men ful och tjock hör inte alltid ihop. Så tycker jag i alla fall.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0