Majblomma

Den här veckan har gått riktigt fort. 

Mamma och jag hade en mysig morgon idag, efter frukosten åt vi bullar och drack varm obo'y/kaffe. Sen bröt vi arm, hon vann över mig i höger och i vänster blev det ovavgjort. Hon är stark, tanten! Nu har jag sagt det, då behöver vi inte prata om det mer, någonsin. 

Skittråkigt väder hela dagen så vi har inte ridit något. 


På affären stod det en gullig tjej med sin lillebror och sålde majblommor. När det kom in någon frågade hon jättetrevligt -Hej, vill du köpa majblommor? 
Sura gubbar svarar argt, nej! Tjuriga kärringar svarar inte dom bara ignorerar. Det var två av fjorton som var trevliga. Det är ju hemskt. Vill man inte ha, har man inte kontanter, har man inte råd så säg det, men trevligt! 

Jag köper alltid någon majblomma, tycker det är väldigt bra att det går till svenska barn. 

Nu är det "soffhäng med dom bästa" (fb talk, big time! Uäääh..)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0