Bakelibak

Började dagen med en springtur! Här går vi ut hårt inför beach 2012! Men det slutar väl med att jag gör som förra sommaren. Slutar med sån där träning och tar bara inte på mig någon bikini. Simple as that.

Käkade lunch med en kompis, hon sa att jag var tvungen att prova en grill-macka. Det var en ciabatta med senap, skinka, tomat, ost och rödlök. Skitgod, skitstor! Köpte lite hästgrejer av henne med, b.l.a ett par stigbyglar jag har velat ha länge. Svarta istället för blåa som jag hade tänkt, men det gör ingenting för jag är glad ändå! 

Mamma och jag tog det gemensamma beslutet att hoppa över ridningen idag. Det blåser jättemycket, regnar ibland och mamma hade ont i huvudet. Not a good combo. 
Så jag gick in och bakade istället. Kladdmuffins och harekakor blev det! 

VOILA!




Såg ni på Robinsson när det var en kille som skulle ringa hem till sin mamma och när hon hör vem det är ropar hon; BRÖLI!
och då svarar han med; MAMMI! 


Så var det när min pappa ringde till sin mamma (Japp, min farmor) förra veckan. Hon kände inte igen honom så hon frågade vem det var. 
När han då säger att det var han ropar hon; Nämen är det NONNE! 
Haha! 
Pappa är hennes minsta gullepojke, han fick till exempel göra saker som att, hälla ut mjöl på köksbordet och köra "snö" med sina traktorer när han var liten. Men namnet Nonne hade han aldrig hört förut. 

Märkte nu att jag luktade, kattunge-mage i mitt armveck. Thats wierd. Saknar kattungar. Får lukta i mitt veck hela kvällen.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0