God natt

Klockan är mycket, jag ska snart sova.

Duktig var jag och boxades innan maten. Efter maten pratade jag med min grosse schwester i telefonen. Sen sprang jag till mamma och pappa som var ute i stallet, mamma och jag bestämde oss för att vi skulle skynda oss ut och rida innan älgarna kommer fram. Men jag orkade inte gå in och byta kläder, så min ridoutfit för kvällen fick bli; Linne, kortbyxor, foppatofflor och chaps. Bad till Gud när vi red iväg att vi skulle slippa möta någon! Men vi hann inte långt förrän vår granne, som också har hästar, körde förbi. Hon hälsade glatt på mamma som red först, skulle le och hälsa på mig men det blev ett mer, hej med konstig blick och öppen mun... Tror hon tyckte min match med foppatofflor och chaps inte var så vidare hett. 

Jag är på kapitel 4 i min kära bok, den är jävligt rolig! Gillar att det är lagom långa, eller kanske är dom lagom korta kapitlen? Bra i alla fall.

Mammas håriga Elsa ville nyss, väldigt gärna upp i mitt knä. Men missbedömde hur högt hon var tvungen att hoppa. Kanske bländade mina vita ben henne? Alla klor in i benet, inga byxor. Aj. (Jag sitter inte utan byxor utan i kortbyxor).

Ska försöka läsa 2 kapitel till, sen drömma om prinsen! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0