Igår

Gårdagen blev inte helt som jag planerat. Jag skulle städa, sola, handla, fixa mat, mocka och sedan göra mig iordning för att vara hos Malin vid halv åtta. 

Halv två ringer det från jobbet och undrar om jag kan komma in och jobba till klockan sex. Man behöver ju alltid extra pengar så jag får bråttom iväg till lilla arbetsplatsen. Sån tur var att jag hade i alla fall redan mockat, men det andra fick jag hoppa över. Ganska lagom med tre och en halv timmes arbetsdagar... Kom till Malin vid åtta istället, fick paket! Kollade på Greys och hade kul, klockan blev åka-iväg-dags och hennes snälla lillebror skjutsade oss. Min snälla pappa hämtade oss. Kom hem kvart i fyra. 

Svintrött är jag, har vilat en stund och åt nyss en köttbullemacka till lunch, våran stor hund ligger bredvid mig och är blöt. Hon luktar hästkiss, hästbajs och hund. Inte så väldigt gott! 

Jag får alltid såna som inte ursprungligen är från landet Sverige efter mig när jag är ute. Igår var det en kille som hade en pizzeria, han sa att han tjänade 600 000 i månaden. Ganska lönsam pizzeria. Jag berättade då att jag behövde en ny bil, han skulle fixa allt jag ville ha! Snällt? Fick lite fint smyga iväg, kändes inte riktigt bra.

Kanske är jag så pigg nu att jag kan gå och och mocka och rida! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0