Kvällsmys

Idag har jag ridit Barbie, mamma Despina och sen red jag Sacke med mamma och pappa som cyklade med! Kul var det båda gångerna, men alla var lite trötta efter att ha sovit ute i natt. 

När mamma och jag drog ett rep till i shettisarnas hage idag, för att inte Pajas ska fortsätta rymma in till dom stora hästarna och få en alldeles för stor mage;
Mamma undrade varför våran granne körde med hö-fläkten nu, dom har väl inget att torka nu liksom och den låter ju ganska mycket.
Ingen aning sa jag... 
Sen efter ett tag kom grannens pappa förbi, skrämde mig så klart. Är så otroligt lättskrämd. 
-Åh helvete! Säger jag när jag vänder mig om och ser honom. Smidigt, jag har ju aldrig träffat honom förut, bara hälsat när han kör igenom våran gård och då ser han ju lagom munter ut...
Han ursäktade sig och sa att han var tvungen och köra med fläkten ett par timmar idag. 
-He..he.. Ingen fara säger mamma och jag, det stör inte oss! 
Sen tog han på eltråden och skojade lite. 
Han var roligt och trevlig.
Vi hoppas verkligen inte att han hörde vad vi sa, menade ju inget illa, bara undrade varför han kör med den nu när dom inte har något hö där inne?
Pinsamt.

Den fina dagen ser ut att sluta med regn, men det gör inget för jag ska åka till Malin och äta mat och se på tv! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0