Nu smäller det

Mamma har putsat mina ridstövlar, så dom är redo för avfärd. Schabraket är tvättat och klart, tränset putsat. Allt är klart, men inte jag. Jag är alldeles för trött! 
På väg till och från jobbet idag var jag nära att köra ner i diket några gånger, men det löser man lätt genom att köra så fort som möjligt så att man måste vara koncentrerad och är inte på vägen så länge . Ikväll ska jag försöka lägga mig innan elva i alla fall.

Chirster i P3 ville att man skulle ringa in och berätta om dumma grejer man någon gång hade gjort, jag hörde på detta program medan jag hade plattan i mattan med siktet hemåt. 
Då var det en man som ringde in, han var från Dalarna. 
Han och en kompis bodde i en lägennhet och de spelade ofta gitarr, deras granne blev störd och sa till, sa till och sa till. Men de tyckte inte att de spelade så högt så att det störde. Så nästa gång grannen kom och sa till så tog han yxan som han hade satt vid dörren och jagade ner honom för trappan. (Yxan hade han som försvar för att det fanns några dopade människor som röjde runt)

Då kom polisen och sökte igenom hela hans lägenheten. Och de hittade rep och han hade en kniv i jackfickan, men den hade dom inte hittat. 
I hissen på väg upp till häktet ville den här mannen konversera lite med poliserna och tänkte att dom är ju intresserade av vapen, så då drar han fram kniven...

Poliserna tar fram sina vapnen och det blir lite rabalder. 
Grannen drog tillslut tillbaka anmälan, han var för rädd och mannen fick gå fri.

Ja du mannen, man kan väl säga att det där var en dum grej att göra.


Kanske jag hinner sova innan vi ska  åka?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0