Söndag imorgon, japp

Händelselös lördag, inget jag gillar.

Storm, regn, sol. Mixat väder idag, har inte ridit något eftersom det blåser så himla mycket. Hästarna blir så skuttiga och då kan inte mamma rida för ryggens skull, och cykla med är ju inte så roligt när det blåser heller. Så dom får vila idag.

Handlade med mamma, solade när vi kom hem, sen låg jag i soffan tills det var dags att duscha och laga mat. Det fick bli tacos idag istället. 

Jag undrar om det är bara jag som gillar att veta dagen innan vad man ska göra imorgon? Eftersom jag har hästar som tar tid, man ska mocka, man ska rida och det tar ungefär fyra timmar. Plus att jag måste duscha efter av att ha varit i stallet, då tar det cirka 1,5 timmar till, så det är lite svårt att spontant bara åka iväg. Men om jag vet vad, hur och när jag ska vara någonstans då kan jag lätt planera när jag ska göra vad på dagen.
Det värsta är om man vet att jag kanske ska göra nåt och får skynda sig, man väntar bara på en tid och sen blir det inget! Då har man stressat för ingenting helt i onödan. 
Så snälla människor som inte har så mycket att planera tänk på dom som har det och bestäm tid och dag, ändra bara om det är något akut. Då blir det inget onödigt fuzz.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0