Söndag kväll

Bra slut på en tråkig dag.

Efter jobbet gjorde jag inte mycket i tre timmar, ingenting faktisk. Sen åt vi en tidig middag eftersom pappa skulle iväg och spela.

När vi var mätta och belåtna gick vi ut i stallet för att mocka och rida. Det går så snabbt att mocka nu när hästarna går ute så länge, skönt de! 
Sacke får ingen sko förrän på tisdag då hovslagaren kommer, så han får vila tills dess. Inget han gillar.

Vi promenerade ut i hagen för att hämta damerna. Despina kom snällt till mamma, men Barbie ville allt annat än bli riden idag. Inte kul. Men jag kan ju förstå hur hon tänker, gräste kan ju försvinna medans man är ute och motionerar och att motionera med en ballong till mage är ju inte heller så kul. Jag lät henne gå kvar och sura i hagen och cyklade med mamma när hon red istället. 
När vi kom tillbaka såg Barbie faktiskt ledsen ut, hon trodde kanske inte att vi skulle orka ut en sväng till. Men, hihi det gjorde vi! Hon såg mindre glad ut när jag la på sadeln men det blev skitkul, galopperade fort som fan! Och Barbie tyckte att det var lika kul som jag. 

Nu ska jag gå ut och slå på min blå kompis.
Söt, söt, söt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0