Onsdag

Lite lunch, lite nutella.

Nu så här på eftermiddagen blev det ju ganska fint väder, något de kära meterologerna inte sa igår. Då skulle det vara fint på morgonen och regn hela dagen, men nu blev det tvärtom. Kunde man iofs räknat ut, det blir ju aldrig som de säger. 

Mamma skulle tömköra Sacke över bommar idag men hon undrade om jag ville rida istället och -Ja tack, självklart! 
I brist på en ridbana brukar vi rida på våran enorma gårdsplan. Den är en ca 18-20 meters volt på stenigt ojämnt underlag där man får grenar som smäller i huvudet på ena halvan av volten. Inget ultimalt träningsförhållande, men vem är kräsen?
Sacke var under omständigheterna och brist på kondition väldigt duktig, skötte sig på allra bästa sätt! 
Själv känner man sig som en riktit miffo som är seg i reaktionerna, pillar med alldeles för mycket vid helt fel tillfällen och har en sits som en efterbliven unge som rider för första gången. 
Det positiva med det hela är att det kan bara bli bättre! (Vilket jag hoppas att det blir vääääldigt snart!).

Skulle ha ringt till min lärare idag,  glömde jag bort. Imorgon måste jag göra det! 
Ska också söka till skolan den här veckan, så hoppas jag att jag kommer in till våren :) 


                                                           Blicken-Inte den bästa.
                            


 (Jag får egentligten inte rida lätt, nästan inte rida, förrän om en månad. Så jag trampar inte ned hälen ordentligt)
                            



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0