Snälla dagen

När vi var på vår lilla date igår, Anna och jag hände det 5 snälla saker. Man blir glad när man märker att det faktiskt finns vänliga människor här på planeten jorden.

SNÄLL GREJ NR:1
Vi parkerade och precis skulle gå för att hämta en parkeringslapp, då kikar tanten som parkerat bredvid oss fram bakom sin bil och undrar om vi ska stå läge. Hon skulle just åka så vi kunde få hennes lapp (Vi kunde stått där ända till lördag morgon), jag frågade om hon inte ville ha något för den, men hon sa bara -Trevlig helg! Vinkade och åkte iväg. 


SNÄLL GREJ NR:2
Postmannen hade precis tömt brevlådan och skulle åka iväg när han ser en tjej med ett brev i handen. Han vevar ned rutan och undrar om han ska ta det där. Tjejen blev jätteglad och jag och Anna sa, Gud så snällt! Tydligen så högt att brevbäraren hörde. Men då fick han också bli glad. 


SNÄLL GREJ NR:3
Vi gick in på Hemmakväll för att köpa godis och möts av (en mindre fin man)(Jag vet det hör inte hit, men bara så ni får en bra bild) och ett tevligt -Välkomna! Med ett enormt leende!
Han höll på att fylla på godis och sa att vi fick säga till om han var ivägen, på ett lika trevligt sätt. 

SNÄLL GREJ NR:4
Hon i kassan på Hemmakväll, en ovanligt trevlig kassörska som sa att det blev billigare om jag köpte mer godis. Wtf liksom! Ja det är inte ica inte. Så jag plockade ihop till ett kilo och sparade pengar! Win-win kan man kalla det, fast det var jag som fick båda win. 

SNÄLL GREJ NR:5 
Nu är vi på väg hem, mot maten och vill ha ett bra flow, men där framför oss har vi salt/plog bilen. Både jag och Anna suckar, för det är en bil och en lastbil framför oss och lastbilen kommer aldrig att köra om och det är ju inte så att plogbilen kör in på en ficka och släpper förbi oss... Men fan asså, han gör det! Tack plogbilen, du är en riktig kompis!


Vi såg även 7 ambulanser igår, jag vill ha besked om skolan nu, nu ,nu! :D
















Nu ska jag kolla om bulldegen har jäst färdigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0