Slut på påsken

Det har varit så härligt väder hela påsken och det har varit underbart att känna sig lite ledig. 

I fredags efter jag jobbat, lagoma tre timmar, var det påsklunch hos Ronnies mamma och pappa. Fick smaka spenatsoppa för första gången och det var faktiskt väldigt gott. Vi kollade på gamla diabilder och fick titta i album sedan R var liten :) Det kommer bli spinkiga, blonda och bleka barn! 

Lördagen var middag hamma hos min mammi och pappi, pappas ögon börjar bli riktigt fina nu! Innan middagen var jag och red ala tre hästarna. Jag hoppas verkligen vi kommer igång med allihopa nu, Despina är hyffsat igång och det är så roligt att rida! 
På kvällen lekte vi lekar ute i det fina vädret :) 

Snabbt blev det söndag och det kändes nice att även måndag var en ledig dag. Vi åkte till Jula på morgonen, väntade som två pensionärer på att de skulle öppna. Sen åkte vi hem till mamma och pappa, jag red och alla pojkar lastade av halm, körde traktor och tvättade bilar. 
På eftermiddagen åkte jag och R till hans bror och grilla, första grillningen för iår, det var mumma! :D


Dagen idag började jättehärligt med en lång ridtur på Despina, som var jätteduktig. Lunch och en ridtur på Barbie som var tokig men det är ändå kul att rida på sin egen pålle. 
Det var jobbet som förstörde stämningen på min lediga dag då de ville att jag skulle börja jobba tidigare och det skickades sms lite hit och dit. Man vill ju helst inte tänka på jobbet när man är ledig. 
Jag ska börja kvart över elva ikväll och jag har bara kunnat sova en och en halv timma än så länge. Det är svårt att sova när man inte är trött! 


Min snygga man


Det var så mysigt att klappa magen, jag började nästan grina när Sprallis rörde på sig!


Mamma och pappa, så söta



Storasyster och Lillasyster


Kubbspel i solen



Vi brudar var förbannat dåliga, tyvärr...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0