God morgon

Solen skiner och det är redan jättevarmt, idag blir nog en fin dag! 
Jag är uppe innan tuppen och bakar bullar, hoppas verkligen dom blir smarriga för annars har jag ingetmfika att ta med mig... 


Det var trevligt ute igårkväll med jobbet, kul att det var så mycket allsång så man fick sjunga lite :) många fulla lite äldre människor som var uppe på scenen och röjde. En del roliga, endel mest pinsamma och lite äckliga. 
Har lite ont i halsen idag, det blev nog mest skrik än sång kanske... 

Själva dagen på jobbet igår var mindre rolig, för alla... Degarna blev konstiga, en bröllopstårtebeställning var försvunnen, frysplockaren tog ut för mycket limpor och satte en kyl på jäs som vi såg 40 min innan vi skulle hem. Vi som hade alldeles för mycket att göra fick baka av vetebrödet innan vi fick skynda hem och duscha. Men allt ordnade sig till slut, hon som hade beställt bröllopstårtan kom in och ville betala tårtan i förväg (oddsen på det!) så vi kunde ta om beställningen, hos mig i degen löste sig allt tillslut också, vi hann precis till halv och skulle ha gått hem i tid om det inte vore för bullarna som var fördig jästa. 
Lite övertid är okej så länge allt slutar bra.  

Får säga grattis till farmor som har namnsdag :) hoppas du får en bra lördag. 

Nu har min deg här hemma snart jäst färdigt! :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0