Skoskav

Idag ser det ut att bli jättefint väder och det passar ju bra när jag jobbar till klockan sex...
Men det finns väl lite sol kvar även klockan sex får vi hoppas. 

För länge sedan gick jag till Lena på jobbet och bad om en lapp så jag kunde hämta ut ett par nya jobbskor. Den lappen har legat i bilen länge, men i slutet av förra veckan kom jag äntligen iväg och hämtade ut dem. 
Fick då två olika att prova, de ena var jätteobekväma -nej till dem. 
De andra med lila på kändes sådär, de var mjuka och kändes okej bara lite stora i strl.39 men för små i 38. Tyvärr fanns det inga andra, förutom de par jag har haft 2 ggr innan och tyckt båda ggr att de blivit som träskor nästan direkt. 
Tog de lila och tänkte att det får bli bra. 
Gubben sa att jag kunde gå runt med dem hemma och om jag ångrade mig kunde jag byta, om de inte var mjöliga. 
Det gjorde jag inte. 

Tog med dem på fredagen och märkte nästan direkt att skorna och jag kommer inte att trivas ihop...
De går så långt upp på hälsenan att det trycker och skaver på ärret. 
Nu vet jag varför jag valde de hårda skorna förra sommaren, för de går inte så långt upp. Igår fick jag ta på de gamla och dom kommer jag måsta ha ända tills nästa sommar, stackars mina fötter. 

Bara onsdag och torsdag kvar nu! Sen fredag, woho! 

Ajaj...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0