Helgen

Då var veckan slut, till sist! Den var ganska lång... 
Helgen har gått snabbt som sen alltid gör. I fredags åkte jag till stallet efter jobbet, mamma var redan där och hade hunnit mocka. Jag hade köpt en munkorg till Barbie så vi skulle kunna släppa ihop hästarna, hon behöver springa av sig lite.. Men munkorgen var för liten så våra planer fick vänta en dag tills jag bytt till en större modell. 

Lördagsmorgonen började vi med en tripp till Skövde för att handla lite av varje, efter det åkte vi till stallet och mockade. Mamma och pappa kom dit och städade i stallet, vi hjälpte till lite grann. Den nya munkorgen såg ut att passa bättre så öppnade mellan hagarna, vilken lycka för pållarna! De sprang mycket, länge och fort, tills de nästan ramlade ihop. 
När vi sett att munkorgen satt kvar åkte vi till mamma och pappa och fick goda mormorbiffar till middag. Dom är så goda! 
Jag och Ronnie åkte förbi hästarna på vägen hem för att försöka ta in Barbie och Eranthis. De var sälla att hämta, det trodde jag aldrig, men de kanske var så trött i benen att dem inte orkade springa undan? :p 
Tyvärr hade hon fått munkorgen på sned och hade hel munnen full med gräs. Det går inte att spänna den mer heller för då åker nog nosremmen på grimman över nosen. Vet inte vad vi ska göra.... 

Imorse blev det en mysmorgon i stallet med mina fina hästar, Barbie kändes lugn och lite mer som vanligt idag. Det var nog väldigt behövligt för henne att springa av sig med sina polare. 
Flyttade kaninen hem till mamma och pappa och marsvinen får stå hör hos oss nere i garaget tills vi flyttar. 
Nu ska vi bara vänta på att idioterna ska köra ut skiten ur "maskinhallen" så att hästarna också kan flytta. 

Stackars mamma har blivit sjuk. Hon fryser och mår illa och känner sig allmänt hängig. 
Och nu ikväll efter jag bakat började jag kallsvettas och frysa och må illa. Hoppas att det känns bra imorgon, jag vill inte bli sjuk... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0