Skön lördag

Tiden på jobbet gick så långsamt igår, bara för att man väntar på något roligt :) 
Direkt efter jobbet kom Ronnie och hämtademig och vi åkte till Länsförsäkringar bank. Väldig skillnad på bemötande där jämfört med swedbank, blir det affär av det hela så kommer vi byta bank. 
Mäklaren hade ringt mig tidigare på dagen för att få gång någon budgivning. Det var vi och ett par till son har pratat med banken nu, jag vet inte om det bara är vi två par som är intresserade eller om det är fler men som inte behövde prata med banken. Vi kan ju hoppas att det bara är vi två! 
Vi försökte ringa men det var bara upptaget, då skickade jag sms men han hörde inte av sig så snabbt som jag ville så efter två timmar utan svar så provade jag ringa en sista gång, inget svar men direkt när jag lagt på så ringde han upp. Så nu är första budet lagt! Tyvärr har det inte registrerats än och jag vet inte om de andra fått reda på budet. Jag hoppas att han jobbar idag så att vi får reda på något, jag orkar inte vänta till nästa vecka... 

Åkte hem till mamma för att rida efter mötet. Jag red ute på stubbåkern och mamma var med och tittade, på åkern mittemot var  en traktor ute och "gjorde den slät". Det såg ut som han var färdig och skulle åka in till vår maskinhall och parkera grejen så jag tänkte att jag rider lite längre bort så att inte Barbie behövde bli rädd för allt buller. Hon skrittade lugnt och började frusta massor, som hon alltid gör, hon kändes lugn. Jag såg att han inte var färdig utan fortsatte ute på åkern så jag vände, Barbie blev lite piggare och travade till lite. Jag höll in och vi skrittade några steg, sen flög vi upp i luften! Och igen och igen och igen, sen satt jag inte kvar mer, kändes som om jag landade på alla fyra, som en katt, jag fick inte ont någontstans :) 
Barbie fortsatte med sin rodeo och avslutade med en jävla spurt hem. 
Hon har nog väldigt mycket mer energi fylld i kroppen än vad hon visat innan och igår var det tvunget att komma ut! Förståligt med boxvila en hel sommar och bara en liten, liten hage att rasta sig i. 

Så idag kanske jag måste bjuda på tårta? 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0