Äntligen fredag

Fick frågan i onsdags om jag kunde börja fyra på torsdag, pengar, pengar tänkte jag och tackade ja. Det blev lite dumt att jag började sent på onsdagen och sen tidigt igen, då kände jag hur trött jag var. När man kommer hem ett och det är ljust så vill man inte gå och vila så jag struntade i det igår och var rätt duktig. 
Jag sågade ner buskar och träd lite här och där, tog bort allt dött i rabatterna, mockade, krattade upp all hö och halm på gården, nu är ju snön borta. 
Rekade även loss alla stolpar på det sönder ruttna staketet, jag skulle vilja slänga det på tippen imorgon. Hellre inget staket alls än ett hängigt och fult känner jag, då kanske gården ser lite fräschare ut. Det var skönt att prata med Rebecca under tiden jag var ute :)

Vid fyra kom Ronnie hem och då gick vi ut och tapetserade en vägg i sadelkammaren, mer kunde vi inte göra för det blev för mörkt, vår bygglampa har ju slutat fungera... Kul att den höll i en månad. 
Tapetserade även garderobsdörren och satte på knoppen! 

När vi kom in var det dags för middag, jag var nog lite för hungrig för jag blev tjurig och ville inte laga mat. Ronnie gjorde då tortilliapizza medan jag (äntligen!) stök tvätten, 
plockade undan, vattnade blommorna och städade toan så Ronnie bara kan dammsuga och skura idag när han kommer hem, så kan det vara fredag sen. 

Nattade hästarna lite sent idag för nagla mig så skönt i soffan, men det var kul att borsta dem nu när de var lite leriga :) dom är söta och snälla och otroligt rastlösa! Tror att dom var jätteglada när jag var ute och grejade så länge så att det fanns något att titta på. 

Vaknade jättetidigt imorse, jag har kanske vant mig att bara sova 4-5h per natt nu... 
Nu har jag ätit frulle och ska ut och mocka, sedan till jobbet och hoppas att vi inte behöver jobba över så kan vi hälsa på mamma och skadade pappa. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0