Äntligen fungerar det

Nu äntligen fungerar det att publicera igen! 

En vecka har gått och jag har varit ganska trött, jobbat sex dagar på rad och det har blivit lite övertid. 
I fredagskväll kom Anna, Mauritz och Lilla underbart söta Saga och hälsade på. Det blev som vanligt tacosmys och i efterrätt blev det chokladmuffins med nutellagömma och hallongrädde. 
När de åkt satte vi på en film men jag såg nog bara de första tio minuterna sen somnade jag, men Ronnie sa att den var bra! 
Trodde att vi kunde ta sovmorgon när jag var så trött men vi båda, eller alla tre (Sigge med) vaknade klockan sju och vi var ganska pigga så det fick bli morgon. 
God frukost innan vi gick ut och släppte ut hästarna. Sedan var det inte så mycket vi kunde göra med bygget för vi behövde en såg som vi inte har för att såga upp hålet för fönstret. Jag mockade, gjorde lite fint i bäcken?, diket?, vattenbanan?... Vattnet rinner bättre där nu iaf. 
Sen sopade jag ur transporten och krattade lite vid stallet, det som gick och inte var fastfrusna i marken. Såg knoppar av något jag tror kommer bli snödroppar! Känner att våren är på G snart och det kommer bli underbart härligt. Jag vill bara måla och röja och göra fint! 😃 
Ronnie gick och grejade med andra saker under tiden jag höll på med mitt. Vi har nog inte haft någon dag sen vi flyttat in som vi inte ska iväg någonstans utan bara kan gå hemma och känna livet i sig och göra det man känner för, det var jättehärligt. 

Vi åkte in till stan sen och skulle tvätta bilen och kolla med Ronnies kompis om vi kunde låna hans tigersåg. Men alla skulle visst tvätta bilen igår, så vi struntade i det. Åkte till Jem & Fix, är verkligen stammisar där nu... Och köpte lite spackel och färg, sen fick vi lunch av Ronnies föräldrar. Tack för det! Lunch är jobbig på helger annars tycker jag, man hinner aldrig fixa med det. 
Vi fick låna sågen och åkte hem för att fixa in fönstret.  
        Nu är fönstret fixat och alla väggar är på plats och det är spacklat, dörren är slipad och redo för målning. 
Klockan hann bli ganska mycket innan vi kom in. 
Eftersom det var alla hjärtans dag igår så åkte vi in till Falköping och åt middag på Olearys :) 
Det var kanske inte en dröm alla hjärtans dag men det var en underbat härlig dag! 

Tyvärr hade inte spacklet torkat imorse, jag tror att det är för kallt och fuktigt för att det ska kunna göra det så jag vill åka in och köpa en värmefläkt så jag kan börja tapetsera ikväll! 😃 
Vid tolv idag kommer mamma och pappa och hälsar på, det blir kul! 

Jag ska försöka ta lite bilder och läggaut ikväll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0