Dagen innan fredag

Det verkar bli jättehärligt väder idag, det blåser lite men det kändes varmt och solen lyser igenom och man kan se blå himmel. Jag hoppas det fortsätter med sol och värme nu, det skulle vara så härligt att få energi av solen :)

Igår vaknade jag av att jobbet ringde, kände på mig när telefonen började låta att det inte var alarmet, jag har inte sovit tillräckligt länge. Och det var det ju inte heller... Klockan var kvart över tre och de behövde hjälp. 
Jag åkte dit och packade semlor :p Trött som f**, men jag fick ju sluta halv ett ist för tre och det är ju alltid kul. 
Åkte till polisen för att se om de hade fått in någon bilnyckel, tyvärr inte. Så den är fortfarande på rymmen. 
Sen åkte jag och handlade mat, köpte torsk (?) vet inte hur man ska göra med den för att det ska bli gott men jag skulle vilja ha någon ny maträtt som är god så det kan bli lite mer variation. Får googla fram något gott recept.

Plockade undan och mockade, sedan ringde Rebecca så vi pratade tills Ronnie kom hem. Skulle vilja att det var den här helgen de kom ner... 
Ronnie hade lovat att vi kunde åka till Skövde och köpa en lampa 
på MIO (Hade 300kr rabatt) för att ha över köksbordet, så det gjorde vi! Blev bra tror jag. 
Hade tänkt åka förbi pappa och säga hej men det blev lite sent så vi vinkade bara när vi åkte förbi, hoppas han såg det. 
Imorgon är det äntligen fredag och jag slutar tre, har en ledig helg och på tisdag får jag äntligen tillbaka min lediga tisdag, då ska jag åka till Anna och Saga :) 
Om det är lika fint väder imorgon ska jag nog rida! 
Jag funderar lite på att slösa pengar på några privatlektioner på Vistorpsridcenter för att jag själv komma igång med ridningen så att inte både jag och Barbie känner oss som nybörjare. 
Men det kostar 300kr/gång så jag får nog fundera lite mer, jag vill inte att en viss sambo ska tycka att jag lägger så mycket pengar på något  som egentligen är onödigt. 

Lampan!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0