Första februari

Äntligen känner jag mig friskare! 
Ronnie mådde jättedåligt igår men är även han är sån tur bättre idag. Jag vaknade halv sju idag igen, men nu försökte jag verkligen att somna om och sova lite längre. Det gick ganska bra, slumrade hit och dit till kvart över åtta :) 
Hästarna tyckte det var lite sent att komma ut då först, dom brukar jo komma ut mellan halv fem och sju. Eranthis har haft väldigt mycket energi och racat rätt mycket i hagen, Barbie har hängt med på någon runda, det är bra att de motionerar sig själva lite! 

Efter frukosten åkte vi till Jem&Fix för att handla lite byggmaterial till sadelkammaren. Kul att vi fått lite ork så att vi kunde komma igång och snickra lite idag. Vi la skivor på golvet så isolering har något att ligga på och satte upp skivor på utsidan av ena kortsidan. Nu är det som en liten låda :) Kul att det går framåt! Det tar längre tid med allt än vad man tror och sen när det är första gången man bygger behöver man tänka ganska mycket vid vissa moment så att det inte blir fel. Kan erkänna att det är riktigt tur att jag har Ronnie med i bygget, annars hade det gått åt helvete för länge sedan. Jag vill att det ska gå fort och då tänker jag nog lite för "lätt", äsch det här blir nog bra, kör bah! Så tänker jag ofta...
Sen kanske det är bra ibland att jag är lite åt det hållet för Ronnie tänker gärna en gång, sen en gång till och en gång till... Kanske en sista gång också, bara för att vara säker på att det är det rätta. (Två ggr för mycket, enligt mig ;) ) 
Nästa grej blir golvet tror jag :)       Å vad jag längtar tills det är dags för inredningspill!

Igår var det mysigt kalas hos mamma och pappa. Ronnie var tyvärr inte med, han var hemma och var sjuk...
Det var smörgåstårta till lunch, efter det blåbärsprincess, chokladmoussetåra med en kula vit chokladpannacotta i mitten och nutellabiskvier. Alla sa att det var gott, jag hoppas att det var som de hade önskat på deras kalas! 
Gulliga gosiga Harry, han skulle jag kunna mysa med varje dag.. Hoppas dom kommer närmare och att de trivs som fisken så att de stannar kvar <3

Nu är det redan söndagkväll, uppladning och mentalt förberedande inför en ny jobbvecka är det som kommer ske nu i soffan framför en film innan det är dags att sova. 
Men först ska jag ut och natta hästarna, sitter här i soffan och skriver samtidigt som jag ser bort till stallet och in i ena fönstret :) Det är mysigt det.


(Kände idag att till nästa vinter hoppas jag att vi har en fyrhjuling vi kan skotta med, vår gårdsplan är inte så stor, men när man skottar den med en liten skyffel så känns den ganska enorm ;) )




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0