Fredagsmys

Då var det redan fredag igen :) 
I förrgår fick vi jobba över en timma till halv sju och jag var hemma vid sju. Fick ändrad tid igår 4-12:30 så det var bara att äta duscha och lägga sig när jag kom hem i onsdags. 
Det gick bra att jobba igår, lite trött men det är alltid skönt att gå hem tidigare än vanligt. Hade tänkt sova ett par timmar men sen räknade jag efter och då hade jag ju sovit nästan 5 och en halv timme, det är ju vad endel sover varje natt så jag vilade bara tjugo minuter på soffan. 

Efter vilandet var det meningen att jag skulle åka till Skövde och köpa plast och ev. Isolering. Själv tyckte jag att vi lika gärna kunde köpa brädor till golvet samtidigt så vi kan köra igång tidigt på lördagmorgon ist för att behöva vänta till ända tio när affären öppnat för att åka och köpa, då kommer vi igång så sent. 
Ronnie ville inte lasta några brädor och det kan jag förstå med sin tandvärk och svullna kind... 
Så jag smsade pappa och frågade om han trodde jag skulle klara att ta hästtransporten till byggmax och köpa alla grejor själv. Gullig som han är sa han att jag skulle klara det! 
Lite svårt att koppla transporten själv, var rädd att backa sönder plasten.. Men tack vare backsensorerna gick det utan att ha sönder något. 
Fick be om lite hjälp om vilka brädor jag skulle ha och vart allt fanns, men jag tror det blev bra :) 
Så igårkväll var vi ute i två timmar och plastade två väggar som inte är riktigt täta och la isolering i golvet, kapade även till några brädor till golvet för att se hur det blir, det kommer bli fint! 
Det är så roligt att det börjar kännas som ett litet rum :D 

Nu har jag bråttom till jobbet! Tyvärr kommer det nog bli någon timmes övertid idag oxå... Kommer längta hem efter min Ronnie! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0