Måndag 2 feb

Och snön den bara öser ner... 

Jag skulle verkligen vilja vara så rik så att jag bara jobbar de dagar jag vill jobba och kanske vill jag aldrig jobba? Nä då gör jag inte det. 
Idag hade jag varit ledig. 
 Det är mycket som jag skulle göra, handla, städa, köpa isolering och brädor till golvet i sadelkammaren, mockat, försökt göra lite finare i stallet, myst med hästarna, tagit hand om Gigge och gjort rent i buren, tagit hand om tvätten och sen all tid därimellan skulle jag vara tvungen att skotta. 

Idag börjar jag kvart över nio och slutar klockan sex, hemma ca halv sju. Det ger inte mycket fritid. 
Jag hade gärna sovit så länge som möjligt idag men när jag kommer hem så sent är det skönt att redan ha gjort det mesta som ska göras annars blir kvällen så kort. 
Har hostat väldigt mycket inatt... Jag trodde inte jag skulle hosta något eftersom jag tog hostmedicin, men den hjälpte ingenting. När Ronnies klocka ringde var det så skönt att sova, försökte hålla kvar honom så vi kunde fortsätta sova men han var tvungen att åka till jobbet...
Det hade kommit lite snö under natten och nu vräker det ner. Började morgonen med att skottade allt igen, känns kanske onödigt när det fortfarande snöar men det kommer ju vara lite mindre att skotta ikväll :) känner av träningsvärken både armar, rygg och mage. 
Hästarna är ute och stallet är fixad, Gigge har fått en ren bur och gardinen uppe i hallen är äntligen fixad! 
Har verkligen ingen lust att åka till jobbet, men jag är ju ledig imorgon det får jag tänka på hela dagen. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0