Min lediga tisdag

Och jag vaknar med jätteont i huvudet och nacken.  Vet inte om det beror på att det var apmycket att göra på jobbet igår så det blev väldigt sen lunch och jag hade ingen matlåda eller snöskottningen,  kanske en kombo. 
Hatar när man inte är superpigg den dagen man är ledig, när man måste och verkligen vill vara på topphumör. 

Inatt har det kommit ytterligare någon centimeter snö, hade det inte varit för att hovslagaren kommer idag hade jag struntat i att skotta. Men nu är det gjort och jag tror inte att det hjälpte huvudvärken... 

Hästarna verkade väldigt pigga idag! Längtar efter sommaren då kanske jag har kommit igång med ridningen lite så att det börjar bli roligt, just nu känns det mest som en klump i magen. Har inget bra ställe att börja rida egentligen eftersom Barbie inte är så trafiksäker när hon har stått länge. Önskar att vi hade råd att göra en paddock i sommar då hade det varit mycket enklare! Men först ska det på ett nytt tak på huset. 

Idag ska Ronnie dra ut sina visdomständer, tycker verkligen synd om honom! Han skulle vara där tjugo över tio, vet inte hur lång tid det tar men efteråt kommer han hem <3 

Det jag önskar nu är att huvudvärken försvinner så att jag inte ser helt mosad ut när hovslagaren kommer och att jag orkar baka bullar som jag hade planerat att göra. Att Ronnie kommer hem tidigt, vilar lite och sedan blir jättepigg så att vi kan åka och köpa isolering, plast och golvplankor så snickrar vi kvällen lång! 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0