Semlor

Jag hade tänkt gå och lägga mig klockan sju igår men det blev klockan åtta. Fast det är ändå bättre än tio :)
Ganska mos kände jag mig när klockan ringde tjugo över tolv, tycker att man alltid känner sig förkyld när man kliver upp så mitt i natten. 
(Ronnie var häst-utsläppare imorse med, han är duktig och snäll.)

Det är ganska skönt att jobba natt, mycket tystare och lugnare, jobbar ju oftast själv uppe i degen då. Sen klockan sex när alla andra rullar in och sätter igång blir man genast ganska trött. 
Det var otroligt mycket semlor idag! Rekord i år igen! 
Det vi bakade inatt var ca 14000 stycken och mer åkte in i jäsen vid sju... Galet vad folk moffar semlor. Mellan tolv inatt till halv elva stod 3-7 människor och packade semlor...Helt sjukt. Hoppas de smakat bra, alla som käkat Mössebergsbagarens semlor idag! 
        Skulle slutat halv tio men gick halv elva. Skönt med lite övertidspengar, skulle behöva fylla på sparkontot lite extra. 
Åkte hem och somnade lite efter elva, Sigge höll mig sällskap :) Sedan ringde klockan halv två och klockan två kom Anna och Saga med lite lunch, vi pratade och hade trevligt nästan ända till Ronnie kom hem. 

Idag är det även pannkakans dag så efter jag varit ute och mockat och Ronnie vilat stekte vi pannkakor! Firade mer det eftersom vi inte gillar semlor. 
Klockan åtta åkte iväg till fotbollsträningen som startade idag, då gick jag upp och tränade. Det var nära att jag tog det som fanns kvar i nutellaburken sedan alla hjärtansdagmyffinsarn och satte mig i soffan ist men Rebecca är en bra coach så jag lät bli det. 
Nu är jag trött både i hjärnan och i alla muskler, dags att sova, Sigge  har redan lagt sig :) 
Nattinatt! 

Saknade farmors hallonsylt och plöttar idag och vill att mormor ska läsa Robin Hood för mig nu när jag ska sova. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0