Trött solig glad söndag

Här sitter jag i soffan och är helt pannkaka. 

Igår var en rolig dag som började i sadelkammaren, vi tapetserade klart, fixade fodret runt fönstret, ställde in garderoben och skruvade upp Sadelhängare krokar och hyllan. Det saknas ju lite lampor och lister och golvet måste lackas innan den är helt färdig, men nu har vi iaf någonstans att hänga grejerna och det är jätteroligt! 
Även fast det inte är perfekt så är jag lite stolt att vi har byggt ett helt rum helt själva :) 

Dagen gick fort och jag fick skynda mig att träna och duscha innan det blev dags att fixa efterrätt och mat för kommande middagsgäster. Jag tyckte det var gott och jag hoppas de andra också tycker det var det. Jävlar vad jag åt och Gud vad mätt jag blev.
Efter middagen spelade vi spel, klockan blev halv elva och det var dags att sova eftersom jag skulle upp och jobba idag. 

Jag vet inte om det är för att jag haft oregelbundna tider hela veckan, men jag vaknar och känner mig pigg och kan verkligen inte somna om fast det ser ut som om det är fortfarande mitt i natten (vill inte kolla på klockan och bli mer stressad) sen under dagen kommer  tröttheten ikapp och det är inget kul.. 

Något jättekul jag gjorde i solen när jag kom hem (tack snälla Ronnie som ville hjälpa till) något som jag inte gjort sedan oktober, jag red! :) i fem minuter! 
Aldrig har jag haft ett sånt riduppehåll och aldrig har jag varit så pirrig för att sitta upp. Men det gick bra, kändes som hon gärna hade velat skutta som sist jag red och åkte av men sån tur var bubblade det aldrig upp till ytan ;) 
Efter jag satt av kom de hundra frustningarna, hon var nog stolt över sig själv! :) 
Nu hoppas jag att vi är på gång igen! Fem minuter skritt, lycka för hela veckan. 
Rensade stallet från maskiner, soppåsar, spikar och skruvar och alla spillbrädor så nu är det rent och rymligt igen.


Nu ska vi se på Wallander men jag tror jag bara kommer se de första sju minutrarna, sen sover jag! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0