Dag1 & 2

Efter jobbet i söndags åkte vi till Ronnies föräldrar och käkade lunch. Nästan direkt efter var vi tvugna att åka iväg mot Ulricehamn för att hämta upp de tre sista som skulle med. 
Det var så underbart väder! Strålande sol och 2 plusgrader, kändes som vår och jag blev ganska ridsugen! Hade hoppats på att det skulle vara kallt och regnigt när vi skulle iväg så hade det varit lättare ;) 

Det kändes som en evighet innan det verkligen var dags att gå på planet, vi hann äta och titta i affärer, kissa tre ggr... Men jag hade ju väntat nästan sedan 12 så innan klockan hunnit bli sex hade det gått ganska många timmar. 

Det var riktigt coolt när flygplanet drog iväg och sedan när man kände att vi lyfte från marken! Jag förstår inte hur något så stort och tungt kan sväva? Otroligt häftigt. 
Det var ganska långa tio timmar, iaf på slutet när man var så förbannat trött men inte kunde sova. 
Fick se soluppgången genom fönstret (Gud vad fint) och käka lite frukost innan det var landningsdags. Det blev en riktig värmechock när man kom ut på gatan! Så varmt och så fuktigt. Har inte vant mig vid det än, fortfarande går jag och tror att jag ska frysa till när det kommer en vind, men det gör man verkligen inte, det är bara skönt! 
Vi fick åka taxibuss i två timmar för att komma från Phuket till vårt hotell i Aonang. Det var väldigt varmt och klibbigt under låren och jag var så himla trött! Tillslut, ungefär en minut innan man inte klarade mer bilåkande var vi framme. Fick hotellrummet, de sa att man inte fick spola papper i toaletten utan slänga i en papperskorg brevid, utan lock, blä äckligt. Jag känner mig bortskämd för jag vill gärna ha det som i Sverige med toalettbestyren 😜
Efter vi kommit in i rummen hoppade vi i poolen för att svalka oss! 
På kvällen efter dusch och vila gick vi och åt, jag åt en kyckling med ost och skinka med pommes. Mums! Sen var det tidig kväll! 

Inatt var det väldigt svårt att sova, det var inte så jättevarmt, tack vare acn! Men det körde bilar, regnet smattrade mot plåttaket och någon tyckte att det var en bra idée att hålla på med vinkelslipen.. Morgon blev det till slut iaf, fick gå och äta frukost. Älskar att bara kunna ta för sig och äta utan att behöva plocka bort :) 
När alla ätit färdigt gick vi runt och kikade köpte present tiln Harry, åt lunch. Jag tog en cecarsallad och nypressad ananasjuice, jättegott 😄 pappa hade nog gillat den goda, färska ananasen här! 
Vi kom tillbaka till hotellet, solade någon timma och spelade yatzy tills det var dags att duscha och äta. Åt på ett annat ställe idag och tog cashewnötter med kyckling och sötsur sås. Och i efterrätt en chokladglass kula! Smaskens! 













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0