Friskare

Äntligen känns det lite som om sjukheten håller på att försvinna! Nu sover jag ända till tre innan jag måste gå ner och hosta tills jag nästan spyr och snyta mig hundra ggr, kissar, hämtar vatten och halstablett. Sen ligger jag i tjugo minuter och hostar innan det äntligen lugnar ned sig så jag kan somna om. Sån tur är verkar Ronnie sova ganska hårt för an vaknar inte, jag hade strypt människan som ligger och hostar så äckligt som jag gör bredvid mig...

I måndags var jag på jobbet, tisdag var jag sjuk, igår var jag på jobbet och idag ska jag till jobbet, nu är det bara hostan och ena örat som måste bli friskt annars är det okej. 

På lördag ska det bli kalas! Två tårtor en smörgåstårta och nutellabiskvier ska jag göra, är lite sugen på bullar med men jag vet inte om jag hinner. Idag slutar jag 18:00, hemma nästan halv sju, måste stryka idag (!) och sen är det nästan bara mat och duscha. 
Sen är det redan fredag, slutar tre och halv sju, senast, ska vi vara hos mamma och pappa. Sen är det lördag och då ska det mesta vara klart. 

Var in på affären igår och handlade en kasse med bara onyttigheter, lite pinsamt... Särskilt när det står en nyttig brud bakom som köper cashewnötter och Wasa mellisknäcke :/
Det blev nutellabiskvier och en moussetårtaigår iaf, tårtan har jag aldrig gjort förut, jag hoppas verkligen den är god, den såg jättegod ut på bilden iaf. Bra att den kan stå i frysen så jag kunde förbereda lite :) 

I tisdags släppte vi hästarna i den stora hagen eftersom vi båda ändå var hemma tänkte jag att det passade bra. Det är en liten, liten Bäck som flyter förbi precis innan öppningen, så liten så att tom Eranthis kan ta ett större kliv över den. Barbie tog ist sats och gjorde ett skutt in i hagen över den. 
Dom tyckte det var kul att kunna springa runt lite och upp och ned för backen :) 
När dom skulle in kom de så snällt när jag ropade, men när vi skulle över bäcken tog det tvärstopp med Barbie... Jag som var trött och så förbannat svag fick stå och ha lite dragkamp, tappade nog tålamodet lite för mycket, (har en tendens att göra det, måste träna på det) Hon är ganska bestämd med vad hon bestämt sig för, vi kanske ör lite lika... 
Det gick verkligen inte, så Ronnie fick gå och hämta halm så vi fick göra en halmbro över bäcken, tog ett tag men till slut kunde vi gå över! Puh...
(Barbie tyckte nog inte det var en trevlig händelse, även fast hon fick massor med bedöm när hon gick över, för igår gick dom och ställde sig längst bort i hagen så jag fick gå och hämta dem.) vi måste träna på tillit och hantering.

Nu hade jag tänkt att jag skulle hinna ut och mocka så slipper jag det efter jobbet, sen blir det frukost innan jag åker till jobbet. 

Imorgon är det fredag! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0