Somnar och vinter

Hemma stormar det, är minusgrader och snö. Här ligger vi på stranden och löser korsord, med inte ett moln på himlen och trettio grader varmt. Världen är häftig. 

Tyvärr har strömmen gått i vårt hus så all mat i frysen är kaputt, jag hoppas verkligen inget hinner frysa och att det snart funkar igen! Det är jobbigt att vara så långt borta när det är något som krånglar. Chrille är värd något gott som tack för hjälpen sedan! 

Igår var det en planerad dag på havet. Det började ned ganska tidig frukost, så fort jag hade ätit, bara en bit melon och två tuggor av mackan kände jag att jag var tvungen att skynda mig till toaletten. Efter blev det bättre men blev mer illamående... Fick något pulver av Kerstin som skulle vara bra om man var dålig i magen. Lite bättre blev det och vi åkte iväg! Plockade upp en massa underliga människor och tillslut var vi 32 pers på båten. Började med 30 min snorkling vid en klippvägg, jag satt jvar på båten-kan inte snorkla och gillar inte djupt vatten. Sån tur är gör inte Labbe det heller. 
Två styckna snirklade iväg för långt och åkte bort med strömmen, det blev lite kalabalik på båten men allt gick bra tillslut. 
Åkte till en strandkant och snirklade ytterligare 40min. Det var så klart och fint vatten att vi som var kvar på båten även såg endel fiskar. Sedan åkte vi till en annan vit och fin strand där vi fick jättegod lunch! Sen sola och bada i en halvtimma innan vi åkte iväg till en grotta som endel modiga simmade in i och tittade på. Innan vi åkte hem kollade vi på en klippa där de hängde en massa fladdermöss, stora som hönor sa de att den var! Dom låter väldigt jobbigt... 
Jag mådde illa till och från men klarade mig ifrån att bajsa ner mig och spy iaf. Efter lunchen blev det bättre och på kvällen kände jag inte av det mer. 
Inte en dag av favoritaktiviteter för mig, men de andra tyckte det var jätteroligt och det är ju deras resa så det är ju huvudsaken! 
Kvällen blev roligare tyckte jag, förutom att illamående, mycket sol och för lite mat resulterade i kvällshuvudvärk. Vi var och tittade på live thaiboxning! Lite töntigt och uppgjort, men häftigt ändå! :) 

Idag finns inte ett moln på himlen. Tur att det blåser mycket så att detgårattvaea ute över huvudtaget :) 
Samma sak hände idag efter frullen... Men jag mår inte så illa som jag gjorde igår.. Det är väl någon liten bakterie i magen jag har, skönt att jag inte blivit så förkyld som stackars Ketstin än iaf.... 
Men jag har simmat i poolen och solat endel idag. Nu ska jag ut igen! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0