Thailand

I går vaknade vi upp till ett ganska molnigt och lite regnigt väder. Klockan hade vi fått ställa på sju för att hinna vara klara i tid till att bussen gick upp mot berget. 
Vi skulle rida elefant! 
Kom fram lite tidigt och blev serverade ananas och vatten i väntan på vår tur. 
Jag, Ronnie och Louise skulle rida på en elefant. Det var en gammal man med ett öga och en lika gammal elefant, vi hoppade på och gick sakta, sakta iväg. 
Bara efter en liten stund orkade den gamla gubben på elefantens huvud och sa att jag skulle sitta där ist, läskigt men kul. Jag hoppade ned och satte mig och då hoppade han av! Lite läskigt att han bara gick bredvid och lite vingligt i början men vi hade nog världens snällaste elefant så hela trippen gick fint! Elefanten tryckte till och med fast mina ben i nedförsbackarna :) 

Efter ridningen åkte vi och tittade på varma källor och ett vattenfall, men det var inte mycket att se.. Sedan var det lunch, jättegod! Efter det fick vi oss en promenad i skogen, kom fram till en pool som endel hoppade och tog sig ett dopp innan det var dags att åka tillbaka.
Kom hem, duschade och käkade mat. Dagen slut, sista dagen i Aonang! 

Det blev en ganska tidig morgon idag med då vi skulle med båten ut till en annan ö, koh Lanta. 
Efter två timmar med båt var vi framme, det är fina små stugor som vi bor i nu, med en bättre toalett men sämre tryck i duschen, typ inget... 
Efter vi käkat lunch gick vi till havet som ligger ungefär 100 meter från vår stuga och solade i två timmar. Jag har blivit ljusrosa och fräknig, inte speciellt snyggt.. Jag hoppas att jag hinner få en ljus nyans av beige innan vi åker hem :) 
Sex nätter ska vi bo här sen åker vi till vår sista destination och bor där i fyra nätter. 


Jag och Ronnie på stranden

Syskonen i havet

En fin fjäril!

Vattenfallet 

Elefant! 














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0