Idag är det fredagsmys

God morgon! Idag är det en solig fredag och jag vet inte vad vi ska hitta på förutom att jag ska äta lunch med min Anna klockan tolv. 
Men det löser sig nog! 

Jag har lite träningsvärk i benen sedan träningen med Sandra igår. 
Vi repeterade lite från förra gången och provade även mer galopp, men vi fattade bara vänster... Eftersom Barbie aldrig någonsin lärt sig det här med galoppfattningar och inte blir stressad av att hon tar fel så tror Sandra att det bara är att hon helt enkelt inte vet om att hon gör fel.
Nästa lektion sa hon att hon kunde ju sitta upp och prova en fattning och se om det går, då sa jag sa att hon kan få rida hela lektionen, då kanske det går ännu bättre. 
Men nästa gång hon kommer blir nog om två veckor för de skulle  iväg en vecka till Cypern. 
Så nu ska vi träna mycket så hon känner och ser förbättringar! :) 
(Om jag orkar något mer på dagarna än att jobba vill säga ;) ) 

Igår kväll när jag och Ronnie skulle ta en promenad fick vi sällskap av Zoey, hon är som en liten hund! Trippade efter och mjauade om hon tyckte avståndet blev för långt. Det blev inte så lång promenad som jag tänkt för jag var orolig att hon skulle bli påkörd av någon bil.
På vägen hem var det några svalor som flög över henne som hon var väldigt rädd för, en svala dök ner bakom henne och nästan bet hon i rumpan såg det ut som. Zoey blev så rädd att hon flippade runt och dunkade ned med ryggen rak i asfalten! Det såg så roligt ut så jag kunde inte hålla mig för skratt, men Zoey tyckte nog inte det var lika kul för hon bara blängde på mig... 



















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0