Ingen god morgon

Man kunde tro att det skulle bli en bra morgon för jag har sovit bra och länge, först tjugo över åtta vaknade jag. 
Upp och ut till hästarna så de fick frukost sedan gick jag in och åt frukost själv. Det har regnat mest hela natten men just när jag gick ut var det uppehåll, tänkte rida direkt efter frukosten eftersom jag och Rebecca ska iväg i eftermiddag. 

Igår var vi hos Anders och Rebecca och tapetserade Harrys rum, riktigt fin tapet :) jag fick mysa och busa mycket med lille mannen, han är så söt och charmig! 
Vi fick även middag och efterrätt och godis innan vi åkte hem, klockan var nästan åtta när vi kom hem. Jag gick ut och mockade och orkade inte rida, eftersom hon gick hårt i paddocken i tisdags så ville jag isåfall rida ut och jag visste att Ronnie var trött och skulle inte orka förlösa med. Eftersom jag inte kommer framåt själv så kändes det inte lockande att försöka sig ut halv nio på kvällen när man är trött. 

Men imorse ångrar jag att jag inte försökte själv igår iaf. 
Jag tar ut Barbie i gången och börjar borsta så ser jag hennes bakben, det högra väldigt svullet och det vänstra lite svullet......
Jag antar att det är pga överansträngning och det hade nog varit bra om hon kommit ut och skrittat igår. 
Hon är inte varm, öm eller haltar. Ingen feber och beter sig som vanligt. Jag hade idag tänkt rida ut själv, Ronnie hade ont i magen så jag ville inte be honom följa med. Jag förstår att han tröttnat på att cykla med, särskilt nu när hon bara stannar och krånglar, då blir det inte roligt. 
Men pga hennes svullna ben vill jag inte rida ut eftersom hon eventuellt skulle takta sig igenom halva- eller hela ridturen. Inte heller vill jag skritta runt i en blöt, tung paddock på överansträngda ben. 
Jag bestämde mig för att skritta en bit ut och vända innan alla jobbiga saker kommer, vilket är efter ca 100 meter. 
Borstar, kratsar hovarna, på sista hoven hoppar vår lilla katt ned från taket och landar på höpåsarna, hästen (och jag) blev rädd och jag får en hov på foten. Men det gjorde bara ont i en liten stund. 
Väl ute har regent börjat ösa ner, sån tur är var det sånt smått ösregn så man känner inte att man blir genomblöt. 
       På ungefär 60 meter åker 5 bilar förbi oss och efter kanske 70 meter vänder jag för jag orkar inte gå ett steg i minuten i regnet. Totalt slutar ridturen på 7 min skritt mest runt på gården. 
Jag hoppas svullnaden gått ner ikväll och att det inte ger några bestående men. 

Hon som köpt Barbies båda avkommor har verkligen inte lätt med sina ponnyer, en har en massa problem med upphakningar i bakbenen och något med knälederna bak.. Holly har haft inflammation(?) i några ben och har nu fått hosta. 
Jag blir så rädd att det kanske är någon genetisk svaghet som de har och att det aldrig märkts på Barbie eftersom hon aldrig blivit riden, men att det kommer fram nu. 
Snälla, säg att det inte är så..
 
När jag är på sånt här dåligt humör och det regnar, då vill jag bara åka och shoppa. Gärna göra slut på alla pengar som finns. 

(Just det, den otroligt fina fläskpannkakan jag gjorde i tisdagskväll var skitäcklig! Den smakade ingenting, de hade nog glömt salta det där jävla fläsket.) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0