Snälla tiden snurra fortare

Då var det måndag igen. Helgen var skön men gick som vanligt för fort. 
Efter jag slutat i fredags skulle vi egentligen åkt och handlat mat men då jag lagt börschen på huven på bilen, gått och släppt ut hästarna och sedan åkt till jobbet på morgonen och glömt ta med börschen in i bilen så var den nu hos polisen. Som hade stängt. 
Väldigt snällt av mannen Torbjörn som sett den och lämnat in den! Det är jag väldigt tacksam för att han tagit sig tid till att göra, en tumme upp och stjärna i kanten till honom, hoppas han hade en fin fredag. 
Jag blev för trött för att åka och handla pga detta missöde så vi sköt på det till nästa morgon ist. Vi blev bjudna på middag på kvällen så vi slapp laga mat även denna dag (slapp i torsdags med för då fick vi middag hos Anders och Becci) vi har det bra vi. 

Så i lördags fick jag kliva upp tidigt för att åka och handla för att sedan kunna starta med baket till Harrys kalas. Det blev blåbärsbullar, dajmsnitt, mini-chokladmuffins med nutellafrosting och så klart marängbottnar till själva tårtan! Jag hann precis klart med allt innan det var dags att åka, tyvärr hann jag inte duscha så jag var nog lite smörig och luktade nog jäst. Jag tror fikat var godkänt av folket, Harry fick mest bär han, nästa år får han vara med att godkänna fikat mera.

Söndagen kom ganska fort och jag startade dagen i stallet, kul ridtur på min fina Barbie och en promenad med gnäggiga Erran :) 
Sedan städade vi lite och sen efter lunchen hamnade vi i soffan... Regnet bara öste ner, inte så inspirerande.. Men vi fick in en promenad på nästan 40 min, nästan utan regn, innan vi åkte hem till Rebecca som kände sig ensam och åt middag. Myste med Harry och såg på Johan Falk och fick godis av Rebecca. Sedan var det hem och läggdags för att ladda måndag. 
Tiden går fort men ändå så långsamt... Imorgon är det två veckor till ultraljudet, jag vill bara att det ska vara imorgon! 

Idag jobbade jag som fan så att jag kunde komma iväg några minuter tidigare för att hinna till polisen och hämta ut mitt pass. Jag hann fram och såg den och var så nära att ha den i min hand, men då säger tantf** -Har du någon hittelön med dig? 
Hur fan kan jag veta att han ville ha hittelön och hur fan kan jag få ut pengar när de har min börsch? Nä då fick dom inte lämna ut den, de måste ha hittelönen först. Så nu måste jag jobba djävul imorgon med för att kunna komma iväg tidigare och åka dit igen. 
Den största sucken i det hela är att när jag kommer hem så har jag fått brev ifrån polisen där det står att jag har något att hämta hos dem, det står allt som var inuti den och sedan står det även, Att betala vid uthämtning 0kr. 0kr!? Vad fan sa tanten sådär då? Jag skulle ju kunnat fått den idag! Sjukt irriterande.... 
Men jag får se det från den ljusa sidan, jag får ju gå in i polishuset en gång till. 


Lite kul har det varit idag också, jag har hämtat min nya telefon :) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0