Jag älskar vår

Näsan kliar, halsen känns tjock och huvudet är tungt. Jag har inte tid och inte lust att bli sjuk igen. 
Nästa vecka får vi besök så då kan jag inte vara sjuk... Får göra alla dom här sakerna som gör en frisk, äta glass, dricka te, bara göra roliga saker, vila mycket och käka en och annan chokladbit ;) 

Vädret kan vi inte klaga på iaf! Kallt och stjärnklart på natten och sol med blå himmel på dagen, jag tycker man blir lycklig ända in i själen när det blir sånt fint vårväder :D 
Hästarna hade det skönt i solen uppe på kullen hela dagen igår, nu börjar sommarpälsen komma fram och vårkänslor har de massor av. 

Jobbdagen kändes som en evighet för att jag var så otroligt trött, jag kunde ha somnat stående. Eftersom jag inte hann springa i helgen tänkte jag göra det igår direkt när jag kom hem, men när jag skulle gå upp och hämta kläder så låg Sigge på sängen och såg ut att ha det så skönt, så jag la mig brevid och vilade lite... Vaknade efter 20 min och tog på mig kläderna och gick ut men då kom Ronnie hem, han tyckte inte att jag skulle springa när jag var snorig så då gick jag in igen och vilade lite till med honom. 
Det var riktigt skönt, men efter en halvtomma var jag tvungen att gå ut och mocka och vara i solen lite. Rebecca ringde så vi pratade medan jag först mockade och sedan satte jag mig på en sten i hagen,  hästarna tuggade rötter och jag njöt i solen. 

Ronnie hade börjat sätta upp gipsskivorna i lilla rummet när jag kom  in, jag gick upp och hjälpte honom så nu är skivorna uppe, elkablarna borta och allt spacklat första gången. 
Jag hoppas att vi hinner och orkar tapetsera på söndag :) 






Jag orkar inte jobba idag, huvudet gör redan ont. 11 timmar kvar innan jag är hemma igen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0