Måndag

Då var det en ny vecka, som bara innehåller tre arbetsdagar för min del eftersom jag är ledig imorgon och på fredag och slipper även min söndag eftersom det är röd dag på måndag. Tummen upp för det! 

Idag jobbar jag till klockan sex, segt men skönt att det är ljust till halv åtta nu då hinner jag kanske rida när jag kommer hem. 
Imorgon kommer hovslagaren halv nio, sen har jag mycket jag vill hinna med. Åka till mamma (om hon är ledig), att Isabell kommer och rider Eranthis, jag vill själv rida, träffa Anna, sen kanske jag ska spela innebandy på kvällen :s kul, men läskigt och antagligen asjobbigt. Jag kommer nog inte hinna allt tyvärr, men jag ska försöka! 

Sedan är det vanligt jobb onsdag och torsdag, inget speciellt planerat än, förutom att om det inte blir innebandy imorgon så kanske det blir på onsdagkväll. På fredag är det påskkväll hos Ronnies mamma och pappa, då ska vi se filmen från Thiland :) 
Lördag är det middag hos mamma och pappa, söndag är det middag här hos oss, sedan får vi ta det lugnt på måndag innan vi gör en 4 dagars vecka sedan kommer den roliga veckan, då vi ska hämta lilla kisseungen! 

Igår gjorde jag något roligt. Jag var hos "grannen" Åse och lånade en islandshäst och hon visade mig en massa ridvägar. Det är lite annorlunda att rida islandshäst... Jag kände mig som en klumpig nybörjare. Kroppen samarbetade inte så bra och endel kroppsdelar satt och gjorde saker den inte skulle, jag är så stel i axlarna och blir rak och hård i händer och armar. Men det var väldigt roligt! 
Det fanns mycket mer vägar än vad jag trodde där borta, men man måste rida igenom några gårdar och det fanns många saker som kan skrämma en Barbie ;) men kommer man igenom där så kommer man till en gammal järnväg, det var en härlig galoppsträcka! :D 
Jag hoppas vi får svar från ansökan snart och att vi vinner lite pengar så att vi kan ha en paddock i maj/juni så att jag kan (eftersom vi vunnit pengar) ta hem en tränare. Å så kul det hade varit .

Dags att göra sig redo att åka till jobbet. Den här veckan har jag Volvo- vecka, det är alltid lite härligare ;) och eftersom jag vet att det är ledig dag imorgon går allt lättare. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0