Onsdag var de nu då

Min katt är jobbig. Han går bara runt och mjauar. Är jag ute i stallet är han med mig och mjauar hela tiden, sen går han med mig in, äter lite och sedan vill han ut och släpper jag inte ut han direkt börjar han skrika. Han behöver nog en kattkompis. 

Alltid när man är ledig går dagen så fort och man hinner inte hälften som man ska göra, jag måste fortfarande fixa garderoben och städa. Man skulle ha fler lediga dagar i veckan. 
Jörgen-grävmannen Ska iaf komma och titta och sedan räkna vad det skulle kosta att göra en paddock, kanske imorgon eller på lördag. Jag blev alldeles stressad av att han ska komma hit, det känns som om jag måste göra en nu :s men jag sa på telefon att jag bara ville ha prisuppgifter och att jag inte visste om det blir bygge nu i sommar eller nästa...  Han var väldigt trevlig iaf :) 

Nu är de nya tapeterna beställda, jag hoppas de blir bra! Jag tömde det lilla rummet igår, tog bort skruvar som satt i väggen och började spackla. Men det är så många gamla tapetskarvar och övertapetserade lister så jag vet inte riktigt hur vi ska göra det här billigt och snyggt. 

Trodde Gigge var död igår, han låg på sidan under höet och rörde inte på sig när jag ropade på honom. Jag sa till Ronnie att han fick gå och peta på han för jag ville inte, men då skuttade han in i huset när han öppnade buren! Tur, han skrämde skiten ur mig. 

Jag köpte även grön färg till sadelkammardörren igår, grundmålade den igår och imorse målade jag den grön. Vet inte om jag är helt hundra med färgen jag valde... Får se ikväll när jag kommer hem och den torkat hur det känns. 
Bara för att jag målade dörren hann jag inte mocka, så tråkigt att ha kvar det efter jobbet. 
Blä vad tråkigt det är att börja kvart i nio, det blir alltid så stressigt. Redan dags att göra sig iordning :( 
Men det är redan onsdag, det är nice! 


Köpte tulpaner till min nya vas igår :) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0