Troligtvis en underbar helg

Det har varit en lång vecka som gått fort. 
I onsdags efter jobbet åkte jag hem och vilade lite, lite längre än vad som var planerat... Mockade och tog in hästarna sedan kopplade vi transporten och åkte till mamma och pappa. 
Det var länge sedan jag såg gården i ljuset och nu när det nästan inte finns något skrot kvar så blir det en väldigt stor och härlig gårdsplan. De snickrar på med deras sadelkammare som kommer bli jättefin, det blir allt som gör. Hästarna är ju så gosiga att de gärna går på och igenom en, de hade nog gärna velat sitta i knät :) 
Jag ska ta mig tid och åka och rida dem någon dag. 

Idag när jag vaknade var jag helt död, min kropp vaknade nog inte förrän efter lunch idag. Jag var ju uppe till halv 12 både onsdag och torsdag och jag blir ju så förbannat trött då. 
De sista timmarna på jobbet gick iaf fort, när klockan var kvart i tre kände jag friheten när jag gick ut, mot den lediga helgen, mot påskveckan och mer ledighet och varmare, ljusare dagar! 
Mötte upp familjen Hagman på Lindex för att hitta en present till lilla Tyra som blivit ett år och som vi ska på kalas hos imorgon (Fick hålla, lukta och mysa lite med Saga också <3 ) 

När jag kom hem var klockan redan fem och Ronnie var ute och sprang, han har blivit duktig han! 
Jag gick ut i stallet för att mocka och rida. Det är så mysigt att vara i stallet och det känns som om hästarna känner sig lugna och hemma här nu :) 
Det regnade väldigt mycket igår så det var väldigt halt och jobbigt för Barbie när vi red runt i hagen, men det blev nog 20 min, hon börjar kännas lugnare och lyssnar bättre så snart ska jag nog våga mig ut på vägen. 
Eranthis verkar vara full med energi! Jag longerade han på gräsmattan idag med, lite mer seriöst den här gången. Han är så söt, sparkar med frambenen i galoppfattningarna och har svårt för gångarten, skritt. Antingen så står man stilla och äter gräs, eller så springer man! 

Klockan tio imorgon bitti kanske Isabell kommer oxh rider Eranthis, jag hoppas jag hinner rida innan det. Sedan är det kalas klockan två till fyra. 
Klockan sju är det bowling med Ronnies familj och efter det middag på Olearys. 

Söndagen börjar med en härlig frukost och förhoppningsvis en ridtur innankag ska cykla till grannen med islandshästar, hon är snäll och lånar mig en höst och visar lite ridvägar, hoppas det inte regnar. 

Så var det måndag igen! :D 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0