Världens finaste väder

Idag blev det god morgon 06:24, då kunde inte jag somna om. 
Hästarna blev Arlanda att jag kom ut tidigt eftersom de fick komma in redan kvart över fyra igår då vi skulle åka till mamma och pappa och äta middag. 
Dom hade kommit långt med sadelkammaren, kul! :) 
Och kul var det att träffa familjen Widing, Harry tyckte i te att det var så kul att se mig i början men efter ett tag gick det bra. Det kanske var efter jag matat honom med gröt som han ändrade sig ;) 

Efter jag mockat gick jag in och skulle fixa frukost men det var väldigt tomt! Hade tänkt göra gröt men vi hade ingen mjölk så en omelett fick det bli. 
Det har varit mitt favoritväder idag, strålande varm sol, kvittrande fåglar, glada gästar, mysig katt och fin man. 
Klockan tio kom Mia och hennes dotter Isabell och provade rida Eranthis. Hon borstade och gjorde iordning honom, han såg ut och njuta. Hon var ganska lång men inte för lång och hon tyckte han var snäll. Och det var han, så länge han blev riden och han sköter sig perfekt. Jag tror han tyckte det var jätteroligt, hoppas det blir fler gånger :) 

Innan det var dags för kalas städade vi och bäddade för vår kommande veckogäst, sedan gick vi ut i solen och byggde en bänk, hoppas det är lika fint väder imorgon så kan vi sitta på den och sola. 

Planerna för imorgon är art vi ska titta på kattungen, rida, tapetsera lite i lilla rummet och på eftermiddagen kommer Ronnies föräldrar förbi en sväng. 

Nu, nu tror jag att jag måste sova! Stackars Cornelia som har suttit på tåget hela dagen och inte ätit något kunde inte äta så mycket innan hon fick ont i magen. Det får bli en stor frulle imorgon :) 
Hoppas hon kommer sova gott och trivas bra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0