Vecka elva har startat

Helgen gick så fort, det blir liksom ingen helg när man jobbar söndagen för då har man bara lördagen ledig och den går alltid så fort att man inte ens hinner reagera. Men nu känns det skönt att veta att den lediga helgen närmar sig. 

Jörgen och Bengt kom punktligt i lördags och de var trevliga och hjälpsamma. 
Om det blir en paddock så kommer det bli där hagen bakom huset ligget ist för uppe på kullen som jag trodde skulle vara lättare. Det var ju bara positivt för mig att det blir direkt utanför stalldörren :) 
Men de har ju grävt för jordvärmen där och vi vet inte var vattnet går, så det måste vi kolla upp och sen är inte vår gård någon jordbruksfastighet utan villa och då kanske vi behöver mark eller bygglov för att göra en paddock. 
Mailade kommunen igår, ringde även så att de förstår att de måste skynda sig. Han sa att han ska försöka svara idag, annars på onsdag. Hoppas han mailar idag! 
Jag ville att vi bestämt oss till imorgon och  ringa och säga ja eller nej till bygge. Så otroligt mycket onödiga regler det finns, låt mig bygga vad jag vill på minerna mark.
Det skulle iallafall inte bli så dyrt som vi gissade, det var kul :) 

På söndag ska vi åka och titta på en kattunge som sedan är leveransklar 19 april, Sigge kommer bli så glad! 

Igår var vädret helt underbart! Idag vaknar vi till storm och regn... Men jag tror att solen kommer tillbaka  imorgo, då slutar jag tre igen så det blir bra. 
   Efter att vi hämtat hö igår, (Det var lite lättare att lasta av den här gången när vi kunde backa upp ända till stalldörren ist för att lasta på skottkärran nere vid garaget och köra upp för backen snön) tog jag in hästarna och borstade dem, sedan gick jag en liten promenad med Eranthis :) han tyckte det var jättekul! 

Idag åt jag frukost innan stallet, tänkte att hästarna ville vara inne lite längre idag när det är så tråkigt väder. Men nu börjar dom nog bli otåliga :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0