7 plus och regn 👎

Trött och mosig, jag tror det beror pĂ„ det blöta, blĂ„siga och grĂ„a vĂ€dret. 
Hade tĂ€nkt baka kakor och bullar, stĂ€da och tvĂ€tta idag. Bakade saffransbullar, dom blev sĂ„dĂ€r, bakade Ă€ven fler lussebullar sĂ„ mamma och pappa ocksĂ„ fĂ„r nĂ„gra som jag lovat. Men sen hade jag ingen lust att baka mer! Det kĂ€nns inte sĂ„ kul att hĂ„lla pĂ„ med deg och disk nĂ€r jag fick sĂ„ fina naglar igĂ„r. 
Kanske kommer lusten tillbaka imorgon. 

Har dammsugit, vattnat blommorna och tvĂ€ttat iaf sĂ„ fĂ„r vi se om jag orkar skura sedan. JulstjĂ€rnorna som jag ska ha i sovrummet har kommit idag sĂ„ jag funderar pĂ„ att Ă„ka och hĂ€mta ut dem sĂ„ det Ă€r fint till pĂ„ söndag. Glömde Ă€ven att köpa ananas igĂ„r och det behöver jag till tacosen ikvĂ€ll. 

Nu har min första lediga vecka gĂ„tt och det kĂ€nns bra! Man lĂ€ngtar ju bara sĂ„ mycket efter bebisen... Dagarna gĂ„r ju ganska fort men jag har kĂ€nslan av att jag inte gör nĂ„got viktigt hela tiden, det kĂ€nns som om jag slösar bort mina lediga dagar med att göra ingenting. 
Fast det Ă€r svĂ„rt att göra nĂ„t bra hela tiden, det har jag inte pengar till 😛 
FörstĂ„r att jag ska njuta av lugnet och att kunna göra-ingenting nu medan jag kan. Men jag tror Ă€ndĂ„ det blir roligare att vara hemma sedan nĂ€r bebisen kommit, dĂ„ har jag nĂ„gon att passa och ta hand om 💙â˜ș40 dagar kvar idag!

HĂ„ller tummarna för att hon med gungstolen ska ge tummen upp att vi kan komma ikvĂ€ll klockan sex. 




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0