En månad till julafton

Då var det bara en månad kvar till julafton idag :) 
Å vad jag längtar! 


Jag och Anna åkte mot Ullared i fredags klockan sex. Kallt och mysigt väder och sån tur var kände vi inte av någon halka. Halv nio var vi framme, inne var det ganska mycket folk men ingen kö in och när vi var klara hade vi sån tur att gå rakt till en tom kassa! Aldrig har jag handlat för så mycket pengar där😐 men det var ju nästan bara nödvändiga saker och Anna sa att det blir så när man skaffar barn 😛😉 vi hade iaf jättekul och när vi lastat in i bilen åt vi thaimat till lunch innan vi åkte hem. Framme i fkp redan klockan tre så jag handlade mat och åkte hem. Ronnie hade precis kommit hem från jobbet när jag kom. Jag mockade och sedan var det fredagsmys 💚

Lördagsmorgonen började med att åka och lämna bilen på service, sedan fika på stan med svärisarna. Mockade, duschade, började plocka fram julgardinerna och sedan åkte vi till mamma och pappa för att hälsa på och där fick vi även middag med efterrätt! :) 

Sedan kom söndagen och då städade vi nästan hela dagen, jävligt noga uppe, vi fixade äntligen ordning uppe i hallen och bebisens rum är fint iordning nu med och uppe är det nu även julfint. Nere städade vi bara vanligt. 
När det var rent och fint gick jag ut och mockade, hästarna har fått vila mycket nu eftersom vädret har varit regnigt hela veckan och nu är det minus 8 grader så då blev paddocken stenhård ist... 
När jag kom in kom Louise efter en stund och hälsade på, hon hade med sig kladdkaka så vi fikade lite :) 
Det blev kväll och middag och ingen söndagsångest för min del! Det är härligt vad avslappnad man kan bli avslappnad av att veta att man inte ska jobba imorgon och inte dagen efter det och inte heller dagen efter det 😃 Man vet att det jag inte hinner idag, kan jag (om jag vill) göra imorgon. Sjukt lyxigt. 


Igår klev jag faktiskt upp när Ronnie åkte till jobbet, halv sju. Hade tänkt börja med att baka lussebullar men då hade vi så klart inga russin och det tycker jag att det ska vara i. 
Åt lång, god frukost framför Nyhetsmorgon. Släppte ut hästarna och åkte in till stan för att köpa russin och avmaskning till kattungarna, eftersom Iris skulle flytta på em.  
Andersson och jag skulle göra hemlisar vid halv tolv så jag hann inte börja med bullarna innan han varit här så jag tvättade och strök åt lunch, torkade bajs och kiss från Zoey som hon lagt i datarummet under natten... Hoppas det blir bra när kattungarna flyttat. 
Anders kom, vi gjorde hemlisen och tog med Iris med hem 💕 lilla kissen, min favorit... Men Rebecca har skickat massor med bilder och hon ser ut att trivas som fisken! 
Harry har nog fått en rolig lekkompis också ☺️

Under lussebullsbaket fick jag ont i magen, det kom och gick under hela kvällen. Men sån tur var fick jag sova hela natten utan att ha ont.
Det var nog pga all städning i söndags... Det var nog rätt vecka att sluta jobba tror jag. Ska försöka ligga ner och vila en stund varje dag, men det är inte så lätt...

Idag har jag inte känt nåt i magen (än iaf) skönt. 
Värmen är tillbaka så imorgon kan jag nog vara i paddocken :) 
Mockade imorse efter varm-oboy-lussebulle frukosten, gick in och bakar nu vetelängder och julstädar i tv-rummet 👍 
Har fått ett paket från ellos som jag jag är sugenpå att hämta,men jag har inte bestämt om jag ska åka idageller vänta tills på torsdag då jag ändå ska in och handla... 

Har mailat på en gungstol jag vill ha också, hoppas hon hör av sig! Vill ha den i bebisrummet 😃 




Kommentarer
Anonym

Så mysigt! 😀

2015-11-25 @ 00:06:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0