Sista jobbdagen på ett tag

Tydligen är det redan en vecka sedan jag skrev något här. Så nu är vi inne i v.34, sju veckor kvar! 

Helgen som var gjorde vi inte så mycket, det var härligt för förra helgen var vi knappt hemma. Jag gillar att vara hemma :) 
Nu kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde... Men i lördags krattade jag upp alla löv, Ronnie bytte däck på Volvon och tvättade båda bilarna. Sedan blev jag bjuden på härligt god fläskfilé av min käre sambo ute på restaurang. 
Söndagen fick Barbie äntligen lite motion, då hade paddocken torkat upp lite i ena hörnet iaf. Tyvärr har jag nu ridit för sista gången på ett tag, för jag har kommit upp i nästan 75 kg och med kläder och utrustning så kommer vi nog upp i 80kg och det ska min lilla ponny få slippa bära. 

Sen vaknade jag med ont i magen natten till måndag, det höll i sig mellan halv tre och halv sju så jag stannade hemma från jobbet. Det blev bättre men den kändes konstig hela dagen. Sedan på tisdagen kände jag inget konstigt, och har inte gjort sedan dess. Väldigt skönt. Googlade lite på natten och endel hade fått ont i magen och mått lite illa när bebisen vänt sig och lagt sig med huvudet neråt. Så igår när jag var hos barnmorskan så kände hon efter och tyckte att det kändes som om huvudet var nedåt. Svårt att känna på en förstföderska med så starna bukmuskler, sa hon 😉 (AA, hon säger nog så till alla) 
Annars var allt bra med bebis, magen har växt mycket sedan sist och har nu hoppat en bit upp från normalkurvan 😜 han kanske låg och putade med rumpan? 

Men idag är det torsdag den 19 november. Min sista dag på ett tag! Det känns sjukt overkligt men helt okej 😃 kan tänka mig att jag om fyra veckor kommer tro att det är dags att gå till jobbet igen, för nu känns det bara som om jag ska ha semester, jag tror även att Ronnie ska ha semester, det kommer bli jobbigt på måndag när han måste åka till jobbet... 
Tyvärr ha jag blivit förkyld, tungt huvud, bihålorna fulla med snor och inte mycket smak kvar. Bara det inte blir värre eller att jag får feber... Det får komma på lördag i så fall, för imorgon ska vi ju till Ullared!!!!

Nu ska jag skynda iväg till jobbet, hade tänkt komma tidigare och städa ur mitt skåp. Men nu verkar jag inte bli så tidig 😛


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0