70%


Nu har jag bara tre hjärtan kvar att fylla! Woho! 
Jag kom ihåg när Rebecca hade det, inte så länge sedan tycker jag men nu är hennes bebis utanför magen :) 
Snart är det bara fyra veckor kvar att jobba och efter det bara sex veckor kvar tills alla mina hjärtan är fyllda.
Igår skickade jag in den kompletterande lappen som arbetsgivaren skulle fylla i till försäkringskassan. Hoppas på ett snabbt svar nu! 
Ida på jobbet frågade om jag hade tänkt på hur jag skulle göra de tio dagarna innan bebisen kommer och havandeskapspenningen inte betalas ut längre. Och det har jag inte riktigt... Man kan ju ta ut föräldradagar men det känns inte så kul när bebisen inte ens kommit ut än. Samtidigt vill man inte gå utan ersättning i två veckor och sedan kanske jag går över en eller två veckor, då blir det ju tre-fyra veckor utan pengar och då blir det en alldeles för fattig månad, januari som även i vanliga fall är fattig.
Ida tipsade att om jag hade några semesterdagar kunde jag ta ut några sånna för dom är ju värda ganska mycket 👍


Idag känns det som om det kan vara en lång dag på jobbet, men vi får leva på hoppet och tro att det går fort och att vi kan sluta när vi ska, 17:15... 
Igår hann vi aldrig med eftermiddagsfikat, eller vi sket i den för att inte behöva jobba över så mycket, så jag var galet hungrig när jag skulle åka hem och egentligen hade jag behövt handla lite för att kunna laga mat så jag var onödig och åkte förbi donken ist för att få snabb mat så får vi handla idag. 
Dammsög hela golvet själv på jobbet så det värkte i ryggen när jag kom hem. Men efter att jag mockat och ridit fick jag massage 😘
Efter jag ridit var jag så glad för det gjorde inte så ont, men inatt har det gjort jätteont varje gång jag vänt på mig och nu gör det ont :( bajskorv. 
Jag kanske inte borde rida så mycket mer nu, det känns som om Barbie tycker att jag är tung oxå, ingen rolig känsla. 
Jag börjar redan längta till våren/sommaren när (förhoppningsvis väger 61 igen) jag kan rida igen 😛😉

Nu börjar det ljusna ute, då kanske man kan vakna till! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0