Kattbajs

Både igår och idag har vi fått börja våran dag med att torka kattbajs. Igår gick Ronnie på toa och då blev Zoey så akut bajsnödig att hon sket utanför toadörren... Imorse låg det en hög precis innanför dörren till toan när vi kom ner, vi köpte en ny kattlåda med tak i helgen så jag vet inte om hon tyckte det var för mycket kiss och bajs i den eller om hon bara fick hjärnsläpp. 
Inte jättekul att vakna till kladdet och doften av kissebajs Iaf! 

Jag känner mig faktiskt inte så trött idag, men jag somnade i soffan redan halv tio igår så det kan vara därför. 
Jag har börjat vakna väldigt många ggr på nätterna, tror det är när jag ska vända på mig för då gör det ont i ljumskarna. Inatt har Zoey  legat precis bredvid mig, nästan hela natten. Mysig men jag är så rädd att mosa den lilla katten när jag som en klump vänder och vrider på mig😛

Redan dags att åka till jobbet. Jag skickade in papperna till försäkringskassan i fredags, hoppas det går fort att få besked när jag får gå hem för jag längtar så och det skulle vara skönt att ha ett datum att räkna ned till.
Under de här 40 veckorna man väntar på sin bebis är det skönt att det kommer så många andra datum man längtar till innan så att tiden inte känns så lång! Först vecka 13 då risken för missfall minskar, sedan ultraljudet, vecka 24 då den har ganska stor chans att överleva om den skulle välja att komma ut tidigare, lyssna på hjärtljuden, när man får gå hem från jobbet. Sen kan man börja längta efter bebisen! 💙
Det ska bli så mysigt att få vara hemma, vänta, längta och bara känna bebis i magen ☺️
Igårkväll hade han riktigt gympapass, innan har jag bara känt små rörelser och sparkar men igår kändes det som om han gjorde volter och att han ibland tryckte sig mot ena sidan. Häftig känsla! 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0