V.30 v.43

I tisdags var det någon som ringde till mitt jobb och frågade efter den som bor i Valtorp och har en vit häst och en liten svart. Det är ju jag! Då var dom ganska långt hemifrån och åt äpplen hos Barbros (hon som ringde) granne... Hon ringde igen nästan direkt efter vi lagt på och sa att dom hade gått in i en hade så hon hade varit där och stängt grinden, väldigt snällt! 
Jag ringde Ronnie och frågade om han kunde hämta upp och hjälpa mig. Vi skulle hämta halm direkt efter jobbet så jag hade transporten på Volvon, det kändes onödigt att åka fram och tillbaka med den. 
Hästarna var lugna och sån tur va inte skadade, bara väldigt svettiga! Jag blev orolig över hur mycket gräs och äpplen Barbie fått i sig om hon skulle få fång. Det är ju höst och inte så mycket näring kvar i gräset men hon har ju inte ätit något på hela sommaren så det borde bli en chock för magen. 
Men det verkade lugnt! 

Vi ställde in dem i stallet och åkte tillbaka till jobbet. 
Några timmar senare åkte vi och hämtade halm och köpte en blomma till Barbro som hade varit så snäll och ringt och stängt in dem i hagen. 
Hon blev glad men sa att det var alldeles för mycket 💐

Sen fick vi gå runt i mörkret och kolla hagen, inget trasigt... Jag har så svårt att tänka mig att Barbie hoppar eller kryper igenom staketet... Vi har ju inte haft någon ström på så det är ju iof ganska lätt att ta sig ut. 
Satte lite provisoriskt en till tråd där vi trodde de kunde rymt. 

Jag började fyra igår så jag släppte ut dem när jag åkte till jobbet så skulle Ronnie kolla dem innan han åkte. Eranthis hade tydligen gått utanför stallet men sprungit in i hagen direkt när han såg Ronnie så han satte lite avsrärrningsband i öppningen och hoppades på att det var där dom hade rymt ifrån. 
Men vid åtta ringde en annan granne till mig och berättade att hästarna var och åt gräs på grannens lägda :/ 
Han var lite rädd för hästrna så han vågade inte fånga dom sa han men dom har ju endel att äta så han trodde dom var kvar där ett tag. Jag gasade hem, tog på mig stövlarna och började dra mig upp för backen andfådd och hård mage fick jag... Hästarna såg så glada och det var inga problem att gå fram och hämta dem. Tog Barbie och gick, Erran travade sött bakom. Så då fick dom stå inne igen.
Jag är glad att vi har snälla grannar som tar reda på var man jobbar, ringer och berättar och försöker hjälpa till! Väldigt tur att det finns folk som är hemma på dagarna. 

Jag hade tänkt sova lite när jag kom hem eftersom jag klev upp klockan tre, men det fick jag strunta i. Köpte tråd och isolatorer efter jobbet och började skruva och dra när jag kom hem. Ronnie kom hem och gick runt hela hagen med trimmern och kapade både gräs och buskar så vi skulle kunna få på någon ström på tråden. Det tog över en och en halv timme för stackarn att röja! 💙
Sandra kom klockan fyra och red, behövligt efter att Barbie ätit gräs och äpplen, plus stått inne hela dagen. Hon var betydligt piggare än förra gången och var jätteduktig! Kul med en som kan rida bra så man ser framstegen så snabbt! Jag ska oxå bli duktig... 
När hon åkt hem var Ronnie nästan klar med trimmern, jag fortsatte skruva och dra rep medan han fixade strömmen. Vi hann klart precis innan det blev helt kolsvart. 
Så idag hoppas jag att dom får sig en jävla stöt och att de inte rymmer mer! För jag vill inte ha ett till samtal idag.. 

Idag går jag in i v.30! Igår var det exakt elva veckor kvar innan BF för bebis! 💙💙💙💙
Svärmor var här en sväng igår och så fick vi jättesöta kläder som hon hade köpt i Ullared, å vad jag längtar nu 😃

Zoey hjälpte mig med staketet :) 

Äter lingongrova till frukost och tänker på pappa 😋


Fick ett fint tackkort från Jakob igår!


Nu vet jag säkert 19e november jobbar jag min sista dag! Fyra veckor!👊🏻👌🏻👍🏻😤





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0