Vecka 41

Då har det gått en vecka igen. Mormor och Klas är här nere nu så vi åt middag hos mamma och pappa både onsdag och lördag, myst med Elise, jobbat ochlåtit dagarna gå. 

Igår målade jag färdigt framsidan av stallet, vi kastade in lite ved och Ronnie krattade upp lite äpplen. 
Sedan åkte vi till Skövde och köpte avspärrningsband så efter vi vilat lite gick vi ut och löshoppade hästarna :)
Det är väl kanske sju år sedan vi gjorde det sist, hästarna orkade inte så mycket men de tyckte att det var jättekul! 
Louise kom lagom till att vi skulle hoppa så fick vi lite extrahjälp och lite filmat, sedan fikade vi bulle. Tyvärr har jag inte hunnit baka egna bullar än så det blev köpta bullar på kanelbullensdag. 
Ska försöka hinna i veckan! 

Just nu är det helt tomt i min kalender för den här veckan, hoppas verkligen det ändras, skulle vilja ha en rolig grej varje vecka att segrar emot så de går fort! 
Sju veckor kvar tills jag och Anna ska åka till Ullared :D dit längtar jag! 

I både torsdags och fredags var det helt stilla i magen, så stilla att man blir orolig... Men efter att jag vilat mycket både fredag och lördag så vaknade han till liv! Han var kanske trött efter att jag jobbat natt måndag, sov lite efter det inte vila nåt under veckan och sedan börja 04:00 på fredag. 

När vi höll på att löshoppa kom en bil men en man till oss, han sa - vad gör ni här då? Är det dressyr? :p han kunde nog inte häst han. 
Tydligen var han från sektor alarm, pga han vaknade jag genomsvettig, jätterädd och kunde inte somna om i natt! Jag drömde att han egentligen var en tjuv, att han hade beväpnad kompis och att de kom för att rensa allt av värde när vi sov. Det är ju bara att rensa allt inne i sadelkammaren eftersom det är olåst och inget galler för fönstret. 
Sen kommer man lätt in i huset genom altandörren, easy-peesy! De tog även nycklarna till Volvon och tog med den. 
Det är hemskt att vakna så livrädd, alla barngrejor var oxå väck. Kom ihåg att jag blev så ledsen över att vi ska betala sanden, alla våra saker borta och vi fick nästan inget från försäkringen eftersom vi inte har kvitto eller bevis på alla saker vi hade. Nu vill jag ta kort på allt vi har, skaffa ett jävla larm, en hund, riktiga lås och galler där man kan ha det. 

Men först måste jag lämna hemmet för att jobba... 

















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0